Selasa, 20 September 2011

Metamorfosis

seekor katak dalam perjalanan hidupnya memerlukan beberapa perubahan hingga kebentuk yang kita sebut katak. bermula dari telur,kecebong hingga stabil dalam kesempurnaan bentuknya sebagai katak.
aku bukanlah seekor katak dan bukan pula bermula dari larvatelur. kiasan diatas
kuambil untuk memenapaktilasi hingga aku menjadi seorang hamba Allah. bermula kelas tiga sma di negeri datuk,akupun menjadi hamba yang beruntung karena telah di beri hidayah untuk menjadi seorang zaidzydan,dari semula orang yang musyrik.
bertahun tahun bermetamorfosis menjadi hamba Allah,aku sempat diuji dengan
kehadiran seorang bidadari. ah ternyata aku kalah. imanku kalah dan terperosok
hingga menjauhiNYA. sepuluh tahun aku melupakan Allah tapi bukannya aku jadi lebihbaik, aku justru tak mengenal tuhan.
kupaksakan untuk mengenal tuhan dengan cara semula seperti cara bidadari tapi lama
lama justru aku kian mempertanyakan hakaket tuhan dan tuhan tuhan mereka yang
mereka sembah. semakin bertanya semakin jauh dari rasa percaya akan apa yang
mereka sembah.
alhamdulillah,Allah maha besar. Allah maha mengetahui,maha pemberi. Engkau maha pengampun ya Allah.
Engkau pelan pelan tuntun kembali hidayahku yang pernah kututup.
Engkau biarkan aku berjalan untuk membuktikan betapa Engaku maha pengasih. aku yang telah meninggalkanMU tapi Engklau tuntun lagi aku dalam naungan cintaMU. TIADA TUHAN SELAIN ALLAH
MUHAMMAD ADALAH UTUSAN ALLAH. mohon ampun ya Allah.
mohon ampun ya Allah
mohon ampun ya Allah
semoga aku termasuk salah satu umatmu yang kelak engkau tempatkan kedalam golongan orang orang yang beriman
semoga Engkau masukkan kesegolongan orang yang selalu bersyukur atas segala
nikmat,kurnia dan rizkiMU dan Engaku ingatkan pula hati dan jiwaku ya Allah agar selalu bersabar atas setiap cobaan yang Engkau timpakan
Laa ilaha ilallah
Allahu Akbar


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

tinggalkan jejakmu kawan. makasih ya sudah mampir....